Digitalna transformacija u nekretninama

(+primeri, izazovi)

Tehnologija je duboko integrisana u nekretnine, pokreće inovacije i uspeh. Napredne digitalne tehnologije i alati revolucionizuju iskustvo u nekretninama, od kupaca do posrednika. Iskorišćavanjem novih tehnologija, firme za nekretnine mogu povećati efikasnost, personalizovati usluge i pozicionirati se konkurentno za budućnost. Digitalna transformacija predefiniše najbolje prakse i norme za uspeh nekretnina.

61% onih koji su odgovorili na Deloitte-ov izveštaj o komercijalnim nekretninama za 2024. priznaju da se oslanjaju na zastarele sisteme, ali skoro polovina pokušava da ih modernizuje. To postavlja pitanje: šta pokreće efikasne napore modernizacije tehnologije i kako mogu firme za nekretnine da ih implementiraju i integrišu u svoja iskustva, operacije i procese?

Šta je digitalna transformacija u nekretninama?

Digitalna transformacija u nekretninama podrazumeva integraciju digitalnih tehnologija u sektor nekretnina. Uvođenjem novih alata poput veštačke inteligencije i automatizacije menja se način poslovanja nekretninskih firmi i pružanja usluga kupcima, kao i način interakcije agenata, prodavaca i kupaca. Cilj je povećati operativnu efikasnost, poboljšati produktivnost agenata i zadovoljiti klijente (prodavce i kupce) boljim iskustvom koje uključuje glađu uslugu.

Za profesionalce, novi softveri i tehnologije omogućavaju ciljanu generaciju potencijalnih klijenata, informisane analize tržišta i optimizaciju upravljanja transakcijama. Zadaci koji su ručni i vremenski zahtevni mogu biti automatizovani i optimizovani.

Za kupce, virtuelne platforme i moderni sistemi nude opcije za proširenje pristupa i veću praktičnost. Kupci mogu fokusirati svoje preferencije i istraživati nekretnine nezavisno. Takođe im je lakše da se samostalno edukuju i pripreme za interakciju sa profesionalcima tokom procesa.

Digitalizacija u poslu sa nekretninama

 

Ključne oblasti digitalne transformacije u nekretninama

Lideri u oblasti nekretnina fokusiraju se na sticanje tehnoloških sposobnosti za pojednostavljenje procesa i dodavanje agilnosti i otpornosti u svoje poslovanje. Ali kako se ta digitalna transformacija oblikuje u ovom prostoru? Pogledajte neke od oblasti koje vide njegov uticaj.

Ključne oblasti digitalne transformacije u nekretninama
Ključne oblasti digitalne transformacije u nekretninama


1. Iskustvo korisnika

Istraživanja pokazuju da preduzeća potcenjuju koliko često kupci nailaze na loša iskustva i trenja u kupovini i prodaji. Ovo je kritična greška jer kada klijent ili kupac imaju loše iskustvo, malo je verovatno da će preporučiti posao ili vratiti. Dobra vest je da postoje promene koje možete da napravite da biste poboljšali iskustvo. Digitalni alati omogućavaju 24/7 samouslužne portale na kojima kupci mogu samostalno da traže oglase na osnovu svojih preferencija ili zakazuju prikazivanja. Ova samousluga u kombinaciji sa automatizovanom pomoći je osnažujuća. U međuvremenu, agenti se mogu fokusirati na negovanje odnosa i minimizirati broj problema ili interakcija koji propadaju.

2. Podaci i analitika

Informacije su pristupačnije nego ikad, a očekuje se da će obim podataka stvorenih širom sveta dostići preko 180 zetabajta do kraja 2025. Iako je to mnogo podataka za upravljanje, industrija nekretnina može imati koristi od toga kada su postavljeni pravi sistemi . Digitalna aktivnost stvara tragove podataka dok klijenti pretražuju na mreži. Primena naprednih tehnika analitike pomaže profesionalcima u oblasti nekretnina da uoče obećavajuće prilike i daje informacije o važnim odlukama u vezi sa investicijama i pozicioniranjem. Praćenje digitalnih otisaka kupaca takođe omogućava personalizovane predloge za pojedince. Analitika plus automatizacija pruža personalizaciju u velikom obimu. Osim toga, mogućnost donošenja odluka zasnovanih na podacima daje prednost profesionalcima za nekretnine.

3. AI i automatizacija

U ne tako davnoj prošlosti, „AI“ je bila samo popularna reč. Sada generativna AI transformiše nekretnine. McKinsei izveštava da će industrija nekretnina imati povećanje produktivnosti od 110 do 180 milijardi dolara, pri čemu će najveći deo dobiti doći od automatizacije poslova marketinga i prodaje nekretnina. Premeštanje papirologije kao što su ugovori i oglasi na klaud platforme eliminiše ručno praćenje i deljenje dokumenata. Inteligentna automatizacija takođe može da se nosi sa administrativnim zadacima. Ovo štedi nebrojene sate na ponavljajućim ručnim tokovima posla. Sa mašinama koje upravljaju užurbanim poslom, profesionalci za nekretnine preusmeravaju svoju energiju na ono što najbolje rade.

4. Transformacija poslovnog modela

41% kompanija za nekretnine kaže da već koriste tehnologiju u redefinisanju svojih procesa. Kako implementiraju ovu tehnologiju, menja se i način poslovanja. Ovo je značajna promena za industriju koja je tradicionalno usmerena na čoveka. Digitalni alati smanjuju potrebu za ličnim interakcijama i ubrzavaju različite korake za profesionalce i klijente. Oni takođe omogućavaju saradnju između agenata. To znači manje režijske troškove i veće uštede.